środa, 16 października 2013

domek i rakieta w Logo


Informatyka - podstawy programowania - domek i rakieta


oto kwadrat :bok
powtórz 4[np :a pw 90]
Już

wywołanie procedury
kwadrat 40
oto prostokąt :bok1 :bok2
powtórz 2[np :bok1 pw 90 np :bok2 pw 90]
Już

wywołanie procedury
prostokąt 40 120

prostokąt 120 40

oto trójkąt :bok
powtórz 3[np :bok pw 120]
Już

wywołanie procedury
trójkąt 120

oto domek :a
prostokąt :a*3 :a
np :a pw 90 pod np :a/3 lw 90 opu
kwadrat :a/3
pod np :a*2 lw 90 np :a/3 pw 90 opu
pw 30 trójkąt :a
lw 30 ws :a*3
Już

wywołanie procedury
domek 60

Teraz napiszmy procedurę rysowania domku z dwoma okienkami.

oto domek2 :a
prostokąt :a*3 :a
np :a pw 90 pod np :a/3 lw 90 opu
kwadrat :a/3
pod np :a
opu kwadrat :a/3
pod np :a
lw 90 np :a/3 pw 90 opu
pw 30 trójkąt :a
lw 30 ws :a*3
Już

wywołanie procedury
domek2 60

A teraz narysujmy rakietę.

oto rakieta :a
domek2 :a
np :a lw 180
trójkąt :a
pw 180 ws :a pw 90 np :a lw 90
trójkąt :a
lw 90 np :a pw 90
już

wywołanie procedury
rakieta 60

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.